Panamera to dużo więcej niż luksusowa limuzyna
Nawet jeśli na pierwszy rzut oka wydaje się, że nowe porsche panamera niczym się od dotychczasowej wersji nie różni to już drugie spojrzenie pozwala stwierdzić, że jednak ta jest inna. Przedstawiciele Porsche idą jeszcze dalej, twierdząc, że z tej która schodzi z rynku w debiutantce pozostały jedynie nazwa i idea.
Niby taka sama
Mimo, że długość wykonanego w całości z aluminium nadwozia pozostała taka sama, to zmienił sie jego kształt. Inaczej poprowadzono linię dachu i maski. O 5 cm zwiększył się rozstaw osi. Patrząc z przodu, zobaczymy inaczej zaprojektowano pokrywę silnika, zderzaki i lampy główne. W reflektorach głównych warto zwrócić uwagę na czteropunktowe LED-y, które są już niejako znakiem firmowym marki. Zupełnie inaczej wygląda teraz także tył tego samochodu. Oświetlenie w postaci listew poprowadzono na całej szerokości nadwozia. Podświetlony jest także znajdujący się tam napis Porsche. Co ważne, niezależnie od wersji nowe porsche panamera z tyłu wygląda tak samo.
Nie ma szybszej
Nowa panamera będzie produkowana w trzech wersjach, jako 4S, 4S Diesel i Turbo. Najważniejszymi rzeczami, które je od siebie różnią, są silniki.
Pod maską podstawowej 4S znajduje się 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,9 l i mocy 440 KM. W 4S Diesel zamontowano 4-litrowy motor V6 o mocy 422 KM, zaś w Turbo 8-cylindrową jednostkę benzynową o pojemności 4,0 l i generującą aż 550 KM. Od razu dodajmy, że wersja z dieslem jest najszybszą na świecie.
Przeniesienie napędu na wszystkie koła odbywa się poprzez automatyczną, 8-stopniową skrzynię biegów.
Przełom w kabinie
Kto miał do czynienia z panamerą pierwszej generacji, zwróci uwagę na duże zmiany, jaki wprowadzono w tej nowej. Przede wszystkim jest tu teraz duży, mający 12,3 cala wyświetlacz na konsoli centralnej z nowym panelem obsługi poszczególnych funkcji pojazdu. Mówi się nawet o tym, że jest to przełom, jeśli chodzi o samochody tej marki. Na nowo zdefiniowano w nim relację maszyny i człowieka.
Także na co dzień
Panamera jest samochodem czteroosobowym, w którym komfort podróżowania jest na równi z możliwościami sportowymi. Zarówno kierowca, jak i towarzyszące mu w czasie jazdy osoby, siedzą nisko. Żywiołem tego modelu jest autostrada, ale nie wyklucza to jej z ruchu miejskiego. Zwrotność oraz elastyczność silników bardzo się przydadzą także podczas codziennych jazd w zróżnicowanym ruchu miejskim. Może w tym pomóc skrętność kół tylnej osi.
Jak przystało na tej wielkości limuzynę, jej twórcy zadbali nie tylko o przestronność kabiny, ale również o odpowiednią wielkość bagażnika. Jego pojemność wynosi prawie 500 litrów.