Peugeot zmienił model 5008 z vana na SUV-a

Czytaj dalej
Ryszard M. Perczak

Peugeot zmienił model 5008 z vana na SUV-a

Ryszard M. Perczak

Zmianę jego charakteru wymusił rynek Szereg systemów wspomagających kierowcę Pięć silników do wyboru i dwa rodzaje skrzyń biegów Jest również wersja GT.

Model oznaczony symbolem 5008 był przez Peugeota produkowany w latach 2009 - 2016. Był to samochód osobowy typu van. Występował w wersji 5- lub 7-osobowej.

Skąd ta zmiana?

Podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Paryżu na stoisku tej marki zaprezentowano nowe wcielenie 5008. Już na pierwszy rzut oka było widać, że zmiana pokolenia przyniosła również zmianę charakteru tego peugeota. Otóż z vana przeistoczył się w pojazd typu SUV. Powodem podjęcia decyzji o takim przeobrażeniu była systematycznie rosnąca popularność aut typu crossover i SUV, a malejąca właśnie vanów.

Skoro 5008 miał się stać SUV-em należało zmienić jego sylwetkę i tak się też stało. Nabrała nieco surowego wyglądu. Przód auta stał się bardziej masywny. Podniesiono w nim prześwit do prawie 24 cm oraz skrócono zwisy, przedni i tylny.

Dla siedmiu osób

Od początku peugeot 5008 był projektowano jako samochód 7-osobowy. Dwa fotele w trzecim rzędzie dają się jednak bardzo łatwo składać (a nawet bezproblemowo wymontować) i wówczas pojemność bagażnika zwiększa się z ok. 200 do ponad 700 litrów. Jeśli złożymy fotele w drugim rzędzie to otrzymamy przestrzeń bagażową o pojemności prawie 2 tys. litrów, a SUV zamieni się w auto dostawcze.

Jedną z cech nowego peugeota 5008 jest funkcjonalność jego wnętrza, polegająca m.in. na możliwości różnego jego zagospodarowania.

I-cockpit

Skoro mowa o kabinie to nie sposób pominąć faktu, że jest tu już tzw. i-cockpit, tj. zestaw urządzeń pozwalających odczytywać wszelkie niezbędne informacje dotyczące pojazdu oraz operować różnymi jego funkcjami. Przed kierowcą znajduje się ekran o przekątnej 12,3 cala, na którym są wyświetlane różne dane. Drugi ekran dotykowy znajduje się na konsoli centralnej, a jego przekątna to 8 cali.

Efektowny wygląd stanowiska pracy kierowcy w tym samochodzie dopełnia niewielka, spłaszczona na górze i na dole, kierownica.

SUV, ale bez 4 x 4

Ciekawostką jest to, że 5008, który jest autem typu SUV ma wszystko co takie auta mieć powinny, ale nie ma napędu przenoszonego na wszystkie koła. W skuteczniejszym poruszaniu się nim po gorszych drogach kierowca ma do pomocy system Grip Control, który dopasowuje pracę napędu do nawierzchni drogi. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy m.in.: off-road, śnieg oraz piach.

Peugeot przygotował do nowego 5008 szeroki zestaw silników. Jednostki benzynowe mają 1,2 l (130 KM) oraz 1,6 l (165 KM), a turbodiesle 1,6 l (120 KM) oraz 2,0 l (150 i 180 KM). Najmocniejszy silnik wysokoprężny napędza usportowioną wersję GT.

Ryszard M. Perczak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.