Peugeotowi 3008 zmienił się charakter
Peugeot 3008 pierwszej generacji debiutował w roku 2009. Był to samochód, który łączył w sobie elementy SUV-a oraz vana. W tym roku do produkcji weszło drugie pokolenie tego modelu. Nowy 3008 jest już jednak zdecydowanie autem z charakterem SUV-a.
Z dużym prześwitem
Poza zmianą najważniejszych cech obecnie długość nadwozia tego samochodu to 4, 44 cm, tj. o 8 cm więcej niż w modelu pierwszej generacji. O nieco ponad 6 cm wydłużono w nim także rozstaw osi, do 2,67 m. Pojemność bagażnika ma teraz 520 litrów. Ciekawostką jest to, że ten model mimo większych wymiarów zewnętrznych jest jednocześnie aż o 100 kg lżejszy. Jego odchudzenie było możliwe dzięki zastosowaniu nowych rodzajów materiałów, z których został zbudowany.
Mimo, iż peugeot 3008 to obecnie SUV, który ma prześwit wynoszący prawie 22 cm, na razie nie przewidziano w nim napędu na wszystkie koła. Taka wersja jest przewidziana dopiero z odmianą hybrydową. Standardowo zatem, z umieszczonych z przodu silników, moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła.
Pięć silników
Skoro o napędzie mowa, to trzeba dodać, że do tego modelu przewidziano ich wyjątkowo szeroką gamę, składającą się z pięciu silników benzynowych i turbodiesli, których pojemności zawierają się w przedziale od 1,2 l do 2 litrów, a moce maksymalne od 120 do 180 KM. Przeniesienie napędu może się odbywać poprzez manualną bądź automatyczną skrzynię biegów.
I-cocpit? Co to takiego?
Zaglądając do nowego 3008 od razu zauważymy nietypowy kształt kierownicy. Jest nie tylko mniejsza niż w typowym samochodzie osobowym, ale również spłaszczona na dole i na górze. Zajmując miejsce, kierowcy nie powinien ujść naszej uwadze także oryginalny zestaw wskaźników. Na głównej tablicy z zegarami nie dość, że wskaźniki są wirtualne, to jeszcze dają się na różne sposoby zmieniać. Tego rodzaju rozwiązanie to i-cocpit czyli nowa koncepcja nie tylko stylistyczna, ale także zmieniająca zasady obsługi poszczególnych funkcji, w tym także odczytywania danych. Nawiasem mówiąc podobne i-cocpity będą się pojawiały również w innych peugeotach, które wkrótce będą trafiały do produkcji. Generalnie stylistyka, którą zafundowano nowym peugeotom, jest swoistym ich wyróżnikiem, gdyż nawet nie patrząc na znaczek firmowy, a jedynie oglądając ten fragment kabiny, od razu rozpoznamy markę.
Będą kolejne?
Model 3008 jest najważniejszą premierą marki Peugeot w tym roku. Kompaktowe SUV-y są teraz na szczycie powodzenia. Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu wprowadzono na rynek odmłodzoną wersję mniejszego modelu 2008, a w kolejce na rynkowy debiut czeka największy z tej grupy - peugeot 5008. Kto jednak wie czy na tym się zakończy.