
Janina Dzierżak wraz z koleżankami z jednej z gdańskich Róż Różańcowych co roku wkracza na pątniczy szlak. Choć może „wkracza”, to za dużo powiedziane. Pieszego pielgrzymowania Janina bowiem nie preferuje z powodu wieku oraz względów zdrowotnych. Ma 67 lat, problemy z krążeniem i skoki ciśnienia. Raz, po pięćdziesiątce, wyruszyła co prawda pieszo do Częstochowy, ale tam nie doszła.
Nawet 7 mln Polaków może co roku pielgrzymować do świętych miejsc. Firmy turystyczne prześcigają się w proponowaniu coraz to bardziej ekskluzywnych ofert wyjazdów. Niektóre pielgrzymki są nimi już tylko z nazwy.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień