PKP kończy remont trasy kolejowej z Poznania do Warszawy. Od 9 czerwca nowy rozkład jazdy. Pociągi pojadą po starej trasie
Wejście w życie nowego rozkładu jazdy PKP od 9 czerwca oznacza też zakończenie najważniejszych prac remontowych na trasie z Poznania do Warszawy. Już od niedzieli pociągi PKP Intercity wrócą na starą trasę przez Konin, Koło i Kutno. To oznacza, że zakończy się podróż objazdami, choć niektóre prace remontowe będą jeszcze trwały. Zakończenie dotychczasowych prac oraz nowy rozkład jazdy PKP ma jednak zapewnić pasażerom większy komfort podróży.
Remont trasy kolejowej z Poznania do Warszawy jest jedną z najważniejszych inwestycji w Wielkopolsce. Jej najważniejszy etap powoli dobiega już końca, zaś wejście w życie nowego rozkładu jazdy PKP spowoduje, że od 9 czerwca pasażerowie znowu pojadą pociągami z Poznania do Warszawy po starej trasie.
– Pociągi znowu będą kursowały przez Konin, Kutno i Koło. Nie będzie już objazdów przez Inowrocław oraz komunikacji zastępczej
– informuje Radosław Śledziński, rzecznik wielkopolskiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych.
Chociaż w tej chwili na torach trwają już ostatnie prace wykończeniowe, nie oznacza to, że cała modernizacja będzie zakończona. Mimo że ruch pociągów po starej trasie zostanie przywrócony, nadal będą trwały tzw. prace okołotorowe jak np. modernizacja peronów w Kutnie i Łowiczu czy budowa wiaduktu w Koninie, który połączy ul. Wyzwolenia z Paderewskiego. Oprócz tego nadal będą trwały prace nad budową Lokalnych Centrów Sterowania Ruchem w Koninie, Kutnie i Łowiczu.
– Dzięki modernizacji wszystkie perony na całej trasie będą zadaszone, oświetlone, monitorowane oraz podwyższone, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dzięki remontowi wzrośnie poziom bezpieczeństwa oraz przepustowość tej linii, co pozwoli na zwiększenie liczby pociągów na tej trasie. To bardzo ważne, gdyż trasa z Poznania do Warszawy jest bardzo istotną linią, na której kursuje coraz więcej pociągów – opowiada Radosław Śledziński.
Powrót pociągów na starą trasę skróci czas przejazdu między Poznaniem a Warszawą. Aktualnie, z powodu objazdu, najszybsze pociągi pokonują ją w niecałe 3 godziny i 40 minut (niektóre jadą nawet 4,5 godziny).
– Powrót na dawną trasę oznacza skrócenie tego czasu do ok. 3 godzin i 10 minut
– mówi Radosław Śledziński.
Od 9 czerwca sprawne i lepsze podróże na trasie #Poznań–#Konin–#Warszawa. 2 nowe mosty pod Koninem pozytywnie przeszły próby obciążeniowe. Do testów wykorzystywana 80 tonowa lokomotywa #ŁączymyPolskę z #Wielkopolska na #Mazowsze. #KPK #CEFTransport➡️https://t.co/Ut6CEPw3qb pic.twitter.com/GXtKWFt8YM
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) May 31, 2019
Docelowo pociągi Intercity będą kursowały między miastami w 2 godziny i 20 minut, dzięki możliwości jazdy z prędkością do 160 km na godzinę. Na to jednak trzeba jeszcze trochę poczekać.
– To wynika z faktu, że mimo powrotu pociągów na starą trasę, nie wszystkie prace zostaną zakończone
– tłumaczy Radosław Śledziński.
Zakończenie wszelkich prac okołotorowych planowane jest do końca 2020 roku. Wtedy też cała modernizacja dobiegnie końca. Największe problemy aktualnie są w okolicach Łowicza i Kutna, gdzie opóźnienie wynosi ok. sześć miesięcy. – Mamy jednak zapewnienie, że do końca 2020 roku wszystko uda się wykonać, a nawet nadrobić opóźnienie – mówi Radosław Śledziński.