Pociągi z Łodzi... przyspieszą

Czytaj dalej
Fot. Jacek Zemła
Jacek Zemła

Pociągi z Łodzi... przyspieszą

Jacek Zemła

Podpisana została umowa na remont linii Łódź Kaliska - Zduńska Wola. Pociągi przyspieszą do 120 km/h. Podróż skróci się o jedną trzecią, będą wygodne perony.

Pociągi przyspieszą niemal dwukrotnie, a podróż z Łodzi do Pabianic, Łasku czy Sieradza skróci się o jedną trzecią - taki ma być efekt generalnego remontu linii kolejowej z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Umowę z wykonawcą PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wczoraj w siedzibie łódzkiego oddziału spółki. Firma ZUE S.A. ma być jednocześnie projektantem i budowniczym. W tym roku ma powstać dokumentacja techniczna, a za rok rozpoczną się roboty w terenie. Ich zakończenie planowane jest na kwiecień 2020 roku.

- W ramach zaplanowanych prac wymienione zostaną tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem na 42 kilometrach linii - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. - Po nowych torach pociągi pojadą z prędkością 120 km/h, co przełoży się na znaczące skrócenie czasu podróży. Szacujemy, że pociągi osobowe dotrą z Łodzi do Zduńskiej Woli w 30 minut, czyli o 15 szybciej niż obecnie.

Do podróży koleją mają też zachęcać zmiany, jakie zajdą na dworcach położonych wzdłuż tej trasy. W Pabianicach i Zduńskiej Woli zmieni się układ peronów a także powstaną przejścia podziemne z windami. Nowe, wyższe niż dotychczas perony pojawią się na stacjach Lublinek, Chechło, Dobroń, Kolumna i Łask. Zamontowane będą także nowe ławki, wiaty, oświetlenie i elektroniczne systemy informacji dla podróżnych.

Na przebudowie linii kolejowej skorzystają nie tylko pasażerowie, ale także kierowcy. PKP PLK planuje zmodernizowanie 35 przejazdów kolejowo-drogowych, a na 13 z nich zamontowane zostaną samoczynnie uruchamiane przez pociąg sygnalizacje świetlne i tzw. półrogatki. To powinno podnieść bezpieczeństwo nie tylko pasażerów kolei, ale również użytkowników dróg.

- Podczas robót nie planujemy jednoczesnego zamknięcia obu torów, ruch pociągów będzie trwał przez cały czas - mówią kolejarze. - Mogą jedynie wystąpić drobne opóźnienia.

Unia Europejska dopłaci

Modernizacja linii ma kosztować 346 mln złotych, częściowo dołoży się do niej UE.

Jacek Zemła

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.