Podkarpacie kusi w spotach. Jak promuje się Białystok?
Od kilku dni w lokalnym radio słychać reklamy, które zachęcają do wyjazdu na Podkarpacie. Bynajmniej nie w celach turystycznych. Białystok też prowadzi akcje promocyjne w innych regionach. Stawia na szkolnictwo wyższe, turystykę i kulturę.
Założeniem kampanii jest zbudowanie i wzmocnienie wizerunku Podkarpackiego jako województwa nie tylko atrakcyjnego turystycznie, ale z innowacyjnie rozwijającą się gospodarką opartą na czterech inteligentnych specjalizacjach. Lotnictwo i kosmonautyka to specjalizacja, którą obraliśmy jako jedyny region w Polsce - mówi nam Tomasz Leyko z urzędu marszałkowskiego województwa podkarpackiego.
Kampania, którą na razie na Podlasiu słychać, ale będą też reklamy prasowe, właśnie ruszyła. Spoty zachęcające do wyjazdu na Podkarpacie pojawiają się w całej Polsce.
- Zakładamy zwiększenie zainteresowania naszym województwem w długofalowej perspektywie. Nie tylko odbiorcy turystycznego, ale przede wszystkim - np. w przypadku Podlasia - przyszłych studentów czy absolwentów, szukających ciekawych miejsc pracy - dodaje Tomasz Leyko.
Czy taka reklama ma sens i rzeczywiście może skusić białostocką młodzież do wyjazdu właśnie do Rzeszowa? O opinię poprosiliśmy specjalistę od marketingu i kreowania wizerunku marki dr Andrzeja Kondeja z wydziału ekonomii i zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku.
- Mamy tutaj dwie kwestie. Jedna to kwestia kosztów. Może ktoś wyliczył, że promocja zamieszczona w mediach lokalnych w różnych województwach będzie tańsza niż promocja w telewizji ogólnopolskiej? Wtedy jest to całkiem logiczne odniesienie. Poza tym taka promocja może być też bardziej zauważalna, skuteczniejsza. Ale na pewno taka kampania jest to szeroka inicjatywa wypromowania województwa podkarpackiego w Polsce - mówi dr Kondej.
Podkreśla, że bardzo ważne jest też to w tego typu promocji, do jakich grup jest ona skierowana. - Na pewno nie chodzi o przejęcie turystyki, o biznes też niekoniecznie. Może właśnie chodzić o studentów i zachęcenia ich do podjęcia studiów w Rzeszowie. I na trudnym rynku pracy - bo brakuje pracowników i trwa o nich walka - może również chodzić o zachęcenie pracowników do podjęcia pracy właśnie na Podkarpaciu. Przemysł lotniczy i kosmonautyka, które oni proponują, wyglądają dość atrakcyjnie - dodaje.
A na co stawia Podlasie i Białystok? Czy rzeszowianie albo mieszkańcy innych regionów Polski też mogą poznać nasze atuty? Niestety, na tak szeroko zakrojoną kampanię nasze województwo nie ma pieniędzy. Ale nie oznacza to, że nie prowadzi żadnej promocji.
W dalszej części artykułu dowiesz się m. in.:
na jaką kampanię stawia Białystok i województwo podlaskie
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień