Problemy systemów wypożyczalni rowerów miejskich [felieton]
W kwietniu jeden z felietonów poświęciłam analizie funkcjonowania Roweru Metropolitarnego – MEVO, który w bólach został uruchomiony wiosną w 14 pomorskich gminach na czele z Trójmiastem. Minęło siedem miesięcy i niestety problemy, o których pisałam w kwietniu okazały się na tyle istotne, że cały system przestał działać.
Firma Nextbike Polska, która zarządzała MEVO poprzez spółkę NB Tricity nie poradziła sobie z prowadzeniem systemu i nie wywiązała się z warunków umowy. Dostarczono zaledwie 1224 rowery elektryczne zamiast 4080 i nie zapewniono ich prawidłowego ładowania.
Teraz Obszar Metropolitarny prowadzi tzw. dialog techniczny, który w założeniu ma uratować to, co do tej pory udało się zrobić i być może w mglistej na razie przyszłości doprowadzi do ponownego uruchomienia systemu, być może z nowym operatorem i być może na innych zasadach. Minie raczej sporo czasu zanim mieszkańcy Trójmiasta i okolicznych gmin ponownie będą mogli korzystać z systemu rowerów miejskich. Tak oto kończy ten „największy i najbardziej innowacyjny system rowerów publicznych w Europie” - jak głoszono wiosną wszem i wobec dumnie przecinając wstęgi.
Więcej o systemach rowerów publicznych i ich funkcjonowaniu w innych miastach - w dalszej części felietonu.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień