Proszę państwa! Oto wjeżdża nowy lexus LC!
W ofercie polskich dilerów samochodów marki Lexus pojawił się zupełnie nowy model, oznaczony symbolem LC. Do tej pory Lexus nie miał takiego samochodu. Jego powstanie jest rozwinięciem studyjnego projektu LF LC, który pokazano pięć lat temu na salonie w Detroit.
Chwycił za serca
Początkowo nic nie wskazywało na to, że efektowny, ale tylko koncepcyjny LF LC będzie przygotowywany do seryjnej produkcji. Jednak zainteresowanie nim było tak duże, że zdecydowano się go dopracować i oto mamy efekt.
Samochód powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej GA-L.
Bez konkurencji?
Kiedy pytano przedstawicieli japońskiej marki, z którym modelem ewentualnie nowy LC mógłby się równać, nie dawali jednoznacznej odpowiedzi. Wydaje się jednak, że najnowszy lexus wchodzi do grupy, gdzie są już takie auta jak porsche 911, nissan GT-R, BMW serii 6, audi R8 oraz AMG GT.
Lexus LC jest luksusowym coupe otwierającym nowy rozdział w historii marki. Zaawansowane technologie, świetne właściwości jezdne i wysmakowany styl, ustanawiają zupełnie nowe standardy w tym segmencie.
Samochód jest produkowany w dwóch wersjach napędowych: z silnikiem benzynowym lub hybrydą.
Ostatni taki silnik?
LC 500 ma pod maskę pięciolitrowy, wolnossący silnik benzynowy V8, z którego napęd na tylne koła jest przekazywany przez nową, 10-stopniową przekładnią automatyczną - pierwszą na świecie w samochodzie osobowym klasy premium. Moc maksymalna tej jednostki, znanej już z innych modeli tej marki, jak np. RC F, wynosi 477 KM, a maksymalny moment obrotowy 544 Nm. Kto wie czy to nie jeden z ostatnich samochodów, który ma taki silnik.
Także z hybrydą
Z kolei LC 500h ma zamontowany nowy i jak się wydaje przełomowy zespół Multi Stage Hybrid, z 3,5-litrowym, wolnossącym silnikiem benzynowym V6. Łączna moc systemowa tej hybrydy wynosi 359 KM, a maksymalny moment obrotowy 300 Nm.
LC ma dwudrzwiowe nadwozie o długości 4,77 m i rozstaw osi wynoszący 2,87 m. Pojemność bagażnika nie jest wielka, gdyż ma nieco ponad 170 litrów, ale pamiętajmy, że to sportowe auto typu coupe.
2 + 2
Producent podaje, że jest to samochód czteromiejscowy, ale trzeba od razu dodać, że na tylnej kanapie zmieszczą się co najwyżej kilkuletnie dzieci.
Na polski rynek w tym roku trafi tylko ok. 100 tych samochodów. Jeszcze przed oficjalną prezentacją przyjęto na LC ponad 50 zamówień. W najtańszej wersji auto kosztuje 527 tys. złotych.
Plany Lexusa dotyczące całej Europy na przyszły rok, to sprzedaż około tysiąca egzemplarzy.