Przejazdu w Barcinie PLK jednak nie zlikwiduje
Polskie Linie Kolejowe jednak nie zlikwidują przejazdu kolejowego pod Barcinem. Z tych torów korzysta Słupska Powiatowa Kolej Drezynowa.
Sprawę opisaliśmy kilka dni temu. Chodzi o przejazd kolejowy na nieczynnym szlaku nr 212 Korzybie - Bytów, przecinający drogę z Barcina do Łosina, która jest główną trasą dojazdową do Słupska dla mieszkańców gminy Kępice. Droga ta ma niebawem przejść modernizację i tu zaczął się problem.
Biuro projektowe, które opracowuje plan modernizacji drogi, otrzymało pismo z Zakładu Linii Kolejowych Polskich Linii Kolejowych w Szczecinie, któremu administracyjnie podlega szlak nr 212. Z pisma wynika, że projektanci mieli uwzględnić likwidację przejazdu w pobliżu Barcina. Szyny miały zostać zdemontowane, a podkłady kolejowe zutylizowane.
Jeśli do tego by doszło, to podkopałoby to działalność Słupskiej Powiatowej Kolei Drezynowej. To inicjatywa zapaleńców ze Stowarzyszenia Aktywne Pomorze, którzy mają patronat słupskiego starostwa. Wolontariusze nie tylko udrożnili ten szlak, ale także regularnie go patrolują, na przykład po to, aby uniemożliwić kradzież torów.
Od wiosny do jesieni miłośnicy kolejnictwa organizują liczne imprezy, których jednym z elementów są przejażdżki drezynami na odcinku Korzybie - Zielin. Trasa wiedzie m.in. przez przejazd kolejowy w pobliżu Barcina, który przecina drogę z Barcina do Łosina. Gdyby został on zlikwidowany, to dalsza działalność pasjonatów stanęłaby pod znakiem zapytania.
Zapytaliśmy PLK, czy decyzja o likwidacji przejazdu kolejowego pod Barcinem na szlaku 212 jest nieodwołalna. Z Biura Komunikacji i Promocji PLK otrzymaliśmy odpowiedź, że zarządca linii kolejowych uzgodnił, że w czasie remontu drogi powiatowej na odcinku Barcino - Łosino zostanie zachowana ciągłość linii kolejowej. Wynika z tego, że przejazd kolejowy pomiędzy Korzybiem a Barcinem nie będzie likwidowany.