Przetarg na budowę bajpasa kartuskiego. PKM ma problem z ofertami, gdyż są za drogie
W przetargu na wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej dla części tej inwestycji, za którą odpowiada spółka PKM SA, zgłosiły się trzy firmy. Ich oferty znacznie przekroczyły jednak zaplanowany na to zadanie budżet.
Odbudowa liczącego ok. 1,5 km fragmentu linii kolejowej 234 między Kokoszkami a bazową trasą linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (nr 248) wraz z utworzeniem nowego przystanku Gdańsk-Karczemki ma być elementem tzw. bajpasa kartuskiego. Jest on konieczny dla utrzymania ruchu kolejowego między głębią Kaszub a Trójmiastem na czas planowanej na lata 2020-2023 przez PKP PLK modernizacji i elektryfikacji linii 201 Gdynia - Kościerzyna, z której obecnie korzystają szynobusy PKM. Ambitne plany już na starcie napotkały jednak problemy, stykając się z wymagającą obecnie sytuacją rynkową.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień