Przy kasie cena jest inna niż na półce? - Jak konsument walczy o swoje prawa

Czytaj dalej
Fot. Fot. Slawomir Seidler
Paulina Błaszkiewicz

Przy kasie cena jest inna niż na półce? - Jak konsument walczy o swoje prawa

Paulina Błaszkiewicz

Co zrobić w sytuacji, kiedy przy kasie okazuje się, że cena towaru jest wyższa od tej, którą widzieliśmy na półce? Zrezygnować z zakupu, kupić, czy jednak dochodzić swoich praw?

- Przedwczoraj robiłam zakupy w jednym z dużych supermarketów w Toruniu. Czekałam w kolejce do kasy, a przede mną swoje zakupy pakowało małżeństwo. W trakcie kasowania okazało się, że cena owoców, które kupili jest dwa razy wyższa niż na półce. Kobieta pakując zakupy to zauważyła i zwróciła uwagę kasjerce, że przecież towar tyle nie kosztuje. Pani odpowiedziała, że ona ma taką cenę, jaką widzi w kasie i może jedynie wycofać towar. Jej mąż w tym momencie poszedł po gazetkę promocyjną i pokazał pani, jaka jest cena, ale ona nadal twierdziła, że to przy kasie nie ma znaczenia. Poradziła by państwo zapłacili za zakupy, bo blokują kasę i poszli wyjaśnić sprawę w dziale obsługi klienta przy wyjściu - opowiada nasza Czytelniczka.

Kobieta mówi, że pozostali klienci czekali cierpliwie w kolejce i przyglądali się tej sytuacji. Nikt nie miał pretensji.
Więcej przypadków

- To może spotkać każdego. Nie pierwszy raz zdarza się, że cena przy kasie jest inna niż na półce. Sama ostatnio kupowałam coś w jednej drogerii, co na półce było w promocji, a przy kasie okazało się, że promocji nie ma. Pani ekspedientka podeszła ze mną do półki, gdzie stał towar, który kupiłam. Wzięła cenę promocyjną i nabiła ją na kasę. To była jedna rzecz, więc wiedziałam, że cena jest wyższa, ale gdybym robiła większe zakupy mogłabym to przeoczyć. To nic innego jak wprowadzanie klienta w błąd - podkreśla nasza Czytelniczka.

Co zatem zrobić, gdy cena towaru na półce jest niższa, a przy kasie mamy zapłacić więcej? Takich sytuacji zwłaszcza w okresie sezonowych wyprzedaży jest coraz więcej. Jedna z naszych Czytelniczek mówi, że kilka dni temu została wprowadzona w błąd w sklepie odzieżowym.

Pozostało jeszcze 54% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Paulina Błaszkiewicz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.