Rekordowy mundial. Świat oszalał na punkcie kobiecej piłki

Czytaj dalej
Fot. AP Photo/Francisco Seco/East News
Aneta Galek

Rekordowy mundial. Świat oszalał na punkcie kobiecej piłki

Aneta Galek

Nie FC Barcelona, nie Chelsea, czy Paris Saint-Germain. Najlepiej sprzedającą się w historii koszulką piłkarską stworzoną przez Nike jest trykot kobiecej reprezentacji Stanów Zjednoczonych. To właśnie w niej zawodniczki USA sięgnęły w minioną niedzielę po drugie z rzędu złoto mistrzostw świata. Mistrzostw pod każdym względem wyjątkowych, po których ich najlepsza piłkarka, Megan Rapinoe, ma w swoim kraju większe poparcie niż prezydent.

Czas, by błyszczeć - brzmiało hasło tegorocznego mundialu. To motto idealnie komponuje się z tym, co aktualnie dzieje się w świecie kobiecego futbolu i jak wiele zmieniły w nim rozgrywane we Francji mistrzostwa.

Jeszcze przed finałowym starciem pomiędzy reprezentacjami Stanów Zjednoczonych i Holandii, oglądalność mundialu na całym świecie przekroczyła miliard. Samo spotkanie o złoto w USA śledziło 14,3 mln widzów. To o trzy miliony więcej niż liczyła publiczność finału męskiego czempionatu sprzed roku.

W artykule piszemy m.in. o rekordowych wynikach oglądalności mundialu we Francji, walce Amerykanek o równe prawa, batalii Megan Rapinoe i pogoni Europy za Stanami Zjednoczonymi.

Pozostało jeszcze 87% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aneta Galek

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.nowosci.com.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.