Roman Leppert: - Rankingów nie da się jednoznacznie ocenić

Czytaj dalej
Fot. Tomasz Czachorowski
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Roman Leppert: - Rankingów nie da się jednoznacznie ocenić

Ewa Abramczyk-Boguszewska

Rozmowa z prof. Romanem Leppertem, kierownikiem Katedry Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej UKW o tym, czy rankingi szkół mają sens.

Już po raz 20. miesięcznik „Perspektywy” opublikował swój coroczny ranking liceów ogólnokształcących i techników. Skoro powstaje on już od tylu lat, to znaczy, że jest nam potrzebny?
Zacznijmy może od tego, że system edukacyjny ma dwie podstawowe funkcje: socjalizacyjną i selekcyjną. Pierwsza mówi nam o tym, jak szkoła radzi sobie w edukacji.

Już po raz 20. miesięcznik „Perspektywy” opublikował swój coroczny ranking liceów ogólnokształcących i techników.  Skoro powstaje on  już od tylu lat, to znaczy, że jest nam potrzebny? O tym w rozmowie z Romanem Leppertem.

Pozostało jeszcze 87% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Ewa Abramczyk-Boguszewska

Szkoła – to nie tylko miejsce, ale przede wszystkim uczniowie i nauczyciele. To oni tworzą ją każdego dnia. Dlatego też piszę o tym, co dla nich ważne: o ich problemach, codziennych sprawach, sukcesach i radościach. W swoich artykułach zawsze staram się pokazać dwie strony medalu, bo przecież w gruncie rzeczy chodzi nam wszystkim o to samo: o dobrą edukację dla dzieci. Sięgam również po opinie fachowców, którzy odnoszą się do aktualnej sytuacji w polskiej oświacie. Interesuje mnie też to, co dzieje się na polskich uczelniach, zwłaszcza tych z Kujawsko-Pomorskiego. Pisząc o edukacji, ciągle się czegoś uczę.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.