Czas, kiedy autobus komunikacji miejskiej zostawiał za sobą czarną chmurę bezpowrotnie się kończy. Wysłużone diesle coraz częściej będą teraz zastępowane autobusami na gaz, lub energię elektryczną. Rzeszów chce być pod tym względem liderem w skali kraju.
Siatkę połączeń MPK Rzeszów obsługuje w tej chwili około 150 autobusów. Przez lata większość taboru stanowiły wysłużone jelcze, ale dzięki miejskim zakupom z 2012 roku, w tej chwili przeważają mercedesy i autosany. A także solarisy, które były kupowane przez MPK wcześniej. Aż 69 sztuk to pojazdy zasilane ekologicznym, sprężonym gazem ziemnym CNG.
Mercedesem na takie paliwo ostatnie lata w firmie jeździł Stanisław Sadlej, który w ubiegłym roku przeszedł na emeryturę. W ciągu 35 lat pracy w MPK prowadził niemal wszystkie modele autobusów, jakie jeździły w miejskiej spółce. Zaczynał od jelcza starego typu, popularnie nazywanego “ogórkiem”.
W dalszej części materiału odpowiadamy m.in. na następujące pytania:
- o co walczy Tadeusz Ferenc?
- czym będziemy jeździć po Rzeszowie?
- gdzie naładuje sie nowy Solaris?
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień