Scrabble pobudzą kreatywność, szachy wytrenują pamięć, a gry komputerowe refleks
opr. szal
- SCRABBLE to nie tylko jedna z najpopularniejszych gier na świecie, lecz także doskonały sposób na naukę poprzez zabawę. Rozwija umiejętność logicznego myślenia u dzieci, pobudza kreatywność i uczy zasad zdrowej rywalizacji. Same gry słowne może nie uczą bezpośrednio, ale mogą się przyczynić do wzbudzenia i faktycznie wzbudzają wśród ich miłośników zainteresowanie językiem, regułami gramatycznymi, a szczególnie fleksyjnymi. Pomagają zrozumieć leksykografię, nabrać „wyczucia słownikowego”, rozróżniać regionalizmy właściwe, znane słowa należące już do polszczyzny ogólnej, archaizmy znane, spotykane w szkolnych lekturach i te prawdziwe, już faktycznie martwe. Grę w scrabble wymyślił w 1931 roku amerykański architekt Alfred Butts. Polega ona na losowaniu płytek z literami i układaniu z nich słów na planszy.
- SZACHY to wspaniała gra i zarazem dyscyplina sportowa. Czystość sportowej rywalizacji mobilizuje do indywidualnego rozwoju i pokonywania własnych słabości. Wywiera pozytywny wpływ na gracza, ucząc przewidywania, logicznego myślenia, sportowego współzawodnictwa, cierpliwości i trenując pamięć. Szachy są grą towarzyską, kulturalną formą rozrywki znaną w każdym niemal zakątku świata. Wyrabiają umiejętność i nawyk dostrzegania problemów, analizowania sytuacji, formułowania scenariuszy rozwoju i podejmowania przemyślanych działań.
- GRY KOMPUTEROWE - nie wszystkie zawierają przecież przemoc i agresję. Gry zręcznościowe ćwiczą sprawność koordynacji ruchowej i wzrokowej, a także rozwijają sprawność manualną u dzieci. Grając w nie, poprawiamy swoją wyobraźnię i refleks, wydłużamy czas koncentracji. Z kolei gry logiczne pomagają kojarzyć fakty i zmuszają do podejmowania decyzji. Z reguły na opakowaniach gier znajdziemy informację o rodzaju gry i ewentualnych ograniczeniach wiekowych. Dziecko lub dorosły, którzy spędzają czas na zabawie przy komputerze, mogą wyleczyć się z fobii i rozładować negatywne emocje. W tym przypadku jak zwykle liczy się rozsądek i czas spędzony przed komputerem. Do najczęściej wymienianych wad gier komputerowych należą prowokowanie do agresywnych zachowań, zaburzanie koncentracji uwagi, wywoływanie nadpobudliwości.