Sejmik śląski zajmie się dziś rewitalizacją linii Żywiec - Sucha

Sejmik śląski zajmie się dziś rewitalizacją linii Żywiec - Sucha Fot. ARC

Dzisiaj na sesji sejmiku śląskiego rozpatrywana będzie uchwała w sprawie przyjęcia apelu Stowarzyszenia Kolej Beskidzka dotyczącego rewitalizacji linii kolejowej Żywiec - Sucha Beskidzka.

Podjęcie uchwały podczas obrad jest efektem pierwszej w województwie śląskim obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej. Pod jej projektem podpisało się ponad 1,3 tys. mieszkańców, a teraz z ich głosem zmierzą się radni województwa wystosowując apel do Zarządu Województwa Śląskiego lub go odrzucając - informują inicjatorzy akcji.

O podjęciu inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców w województwach śląskim i małopolskim dotyczącej rewitalizacji linii kolejowej nr 97 Żywiec - Sucha Beskidzka przedstawiciele Kolei Beskidzkiej poinformowali 17 kwietnia. Inicjatywa miała na celu przedłożenie obu sejmikom wojewódzkim projektu uchwały, w myśl której radni województw wystosują apel do zarządów województw, w którym zwrócą się z wnioskiem dotyczącym uwzględnienia przedsięwzięcia pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 97 Żywiec - gr. województwa - Sucha Beskidzka” jako inwestycji kluczowej do realizacji przez województwa w perspektywie finansowej 2021-2027 ze środków Unii Europejskiej.

Aby projekt uchwały wszedł do porządku obrad sejmiku i został poddany pod głosowanie, konieczne było zabranie pod nim co najmniej tysiąc podpisów mieszkańców każdego województwa. To wymóg formalny wynikający m.in. z ustawy o samorządzie województwa.

- Konieczność rewitalizacji linii Żywiec - Sucha Beskidzka jest sygnalizowana od lat. Jej znaczenie dla rozwoju regionu znajduje szerokie odzwierciedlenie w dokumentach strategicznych województw, jednak kiedy przychodzi czas decyzji dotyczących naboru inwestycji, władze linię Żywiec - Sucha Beskidzka konsekwentnie pomijają. Sprzeciwiamy się temu, gdyż uważamy, że mieszkańcy Polski lokalnej, tej oddalonej od aglomeracji, nie mogą być dłużej pomijani przy rozdzielaniu środków unijnych - stwierdził Hubert Maślanka, prezes Kolei Beskidzkiej. W styczniu spółka PKP PLK zakończyła opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii nr 97.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.