Sport - to tutaj sponsorzy najchętniej się udzielają
Sponsoring sportu jest jednym z najpopularniejszych działań w obszarze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Jego rola nie ogranicza się wyłącznie do sportu profesjonalnego, tego na najwyższym poziomie. Coraz przychylniej firmy patrzą na sport młodzieżowy i amatorski.
Sport wzbudza emocje u większości osób. Jest jednym z najważniejszych elementów życia i dlatego firmy chcące działać prospołecznie chętnie angażują się w sportową rywalizację. A popularność sportu, jego częsta obecność w mediach, pozwalają firmom mocno zaakcentować swoją obecność i podkreślić rolę, jaką pełnią dla - najczęściej, ale nie zawsze - lokalnej społeczności. Poza tym bycie w gronie sponsorów największych wydarzeń sportowych stanowi dla firm również duży prestiż.
Wsparcie w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, to dla klubów nieoceniona pomoc. Tylko dzięki zaangażowaniu Zakładów Azotowych „Puławy”, w tym mieście odrodziła się piłka ręczna. Zawarta w 2003 roku, i kontynuowana do dzisiaj, umowa sponsorska pozwoliła zbudować jeden z najlepszych ośrodków szczypiorniaka w kraju.
W Puławach zbudowano jeden z najsilniejszych klubów piłki ręcznej w Polsce. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wsparcie udzielone przez Grupę Azoty Zakłady Azotowe „Puławy”
A jednym z najbardziej utytułowanych klubów piłki nożnej na Lubelszczyźnie jest Górnik Łęczna - założony w 1979 r. z inicjatywy pracowników kopalni. Sponsoring piłkarzy jest dla spółki Lubelski Węgiel Bogdanka jedną z form właśnie aktywności społecznej.
Zaangażowanie w sport spółek z udziałem Skarbu Państwa nasiliło się w ostatnich latach. Często jest jednak uzależnione od sytuacji politycznej w kraju. Ministerstwo Skarbu Państwa i Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały niedawno dokument „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”.
Społeczna odpowiedzialność coraz częściej widoczna jest przy imprezach amatorskich. Pozwala ona angażować do udziału w zawodach coraz większe rzesze zawodników, a jednocześnie popularyzuje zdrowy tryb życia.
W Lubartowie od kilkudziesięciu lat organizowane jest „Święto Roweru”, jednodniowa impreza nastawiona na rodzinną rekreację. Co roku przyciąga tysiące rowerzystów z całego regionu i bije rekordy frekwencji.
Nie zawsze jednak udaje się zbudować długofalowe relacje ze sponsorem. Przekonali się o tym m.in. organizatorzy Maratonu Lubelskiego oraz kilku mniejszych cyklów biegowych, w których uczestniczą tysiące amatorów. W tym roku, po dwuletniej współpracy, ze wsparcia biegaczy zrezygnował PZU.