Stokrotka rośnie już kolejny rok
Większe przychody, zyski i nowe sklepy. Spożywczy potentat z Lublina już kolejny rok bije rekordy sprzedaży.
Przychody na poziomie 2,4 mld zł, zysk brutto w wysokości 9,4 mln zł i milionowe inwestycje w budowę nowych sklepów. Z roku na rok sieć Stokrotka zwiększa sprzedaż i powiększa się o kolejne sklepy.
W minionym roku Stokrotka otworzyła 53 nowe placówki detaliczne. Na koniec 2016 r. sieć liczyła 372 sklepy. Od stycznia do końca maja ta liczba zwiększyła się do 383. Łączna powierzchnia handlowa sieci na koniec ubiegłego miesiąca wyniosła 177,4 tys. mkw.
W trakcie 2016 r. przychody spółki wzrosły o prawie 400 mln zł. Podwoiły się też jej zyski. Firma jest trzecim pracodawcą w regionie (zatrudnia 6323 osób) i czwartym największym inwestorem (nakłady na inwestycje przekroczyły 54 mln zł).
Stokrotka jest spółką zależną grupy Emperia Holding S.A. Historia przedsiębiorstwa od początku związana jest z Lubelszczyzną. To w naszym regionie, w 1990 r. powstała spółka Eldorado, która później przekształciła się w Emperię.
Pierwszy supermarket sieci Stokrotka otwarto w Łęcznej w 1996 r. Przez kolejne lata firma podbijała rynki w sąsiednich województwach, by w 2007 r., na podstawie wcześniej funkcjonujących przedsiębiorstw utworzyć Emperia Holding S.A.
W ubiegłym roku Emperia przeniosła siedzibę z Lublina do Warszawy. W związku z przeprowadzką Emperia opuściła Setkę Kuriera, a zastąpiła ją Stokrotka. Wcześniej, od lat znajdowała się w pierwszej piątce największych firm regionu.
W 2011 r. była nawet na pierwszym miejscu pod względem przychodów w województwie lubelskim. W ubiegłorocznej edycji rankingu znalazła się na trzecim miejscu, z wynikiem 2,09 mld zł. W tym roku jej przychody są wyższe o ok. 400 mln zł.
W skład holdingu wchodzi osiem spółek (w tym firma informatyczna Infinite, również uwzględniona w Setce Kuriera), z których największą jest właśnie Stokrotka.
Działalność Emperii obejmuje zarządzanie nieruchomości i działalność informatyczną, ale to sprzedaż detaliczna jest głównym przedmiotem jej aktywności. Wiele wskazuje na to, że w 2017 r. Stokrotka pobije kolejny rekord sprzedaży. Dobrze świadczy to nie tylko o kondycji firmy, ale też o całej gospodarce.
Zwiększone zakupy, a co za tym idzie większe przychody firmy, nie byłyby możliwe bez zasobniejszych portfeli Polaków. Także po wynikach sprzedaży za okres styczeń-maj widać, że więcej wydajemy na zakupy.
W pięciu miesiącach tego roku przychody Stokrotki ze sprzedaży towarów wyniosły 1 001 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2016 r.o 5,5 proc. W samym tylko maju przychody były wyższe o prawie 10 proc.
Właściciel Stokrotki ma ambitne plany. W maju br. zarząd Emperii ogłosił rozpoczęcie poszukiwania inwestora dla wsparcia dalszego dynamicznego rozwoju spółki.
W związku z tym planuje zaangażować się w rozmowy z różnymi podmiotami potencjalnie zainteresowanymi taką inwestycją.