Światowe Dni Młodzieży 2016. Całodobowa infolinia dla pielgrzymów
Światowe Dni Młodzieży 2016. Urząd Miasta szuka firm, które uruchomią całodobowe call-center w Krakowie i w przyszłym roku będą je obsługiwać przez kilka miesięcy.
To inicjatywa związana ze Światowymi Dniami Młodzieży. Bezpłatna infolinia ułatwi pielgrzymom dotarcie do miasta i poruszanie się po nim w czasie, gdy pod Wawelem będzie przebywać nawet 2 - 3 mln pielgrzymów.
Infolinia ma działać w przyszłym roku - od 1 maja do 1 września, siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Informacje o Krakowie będą przekazywane turystom telefonicznie, przez internet oraz za pomocą SMS-ów, także w językach obcych, m.in. po angielsku i hiszpańsku.
Autor: Joanna Urbaniec
Na razie nie wiadomo, jak wiele osób znajdzie zatrudnienie w nowym centrum. To od firmy, który wygra przetarg na jego utworzenie i prowadzenie, będzie zależeć obsada personalna. Być może na początku nie będzie zbyt liczna, bo największej liczby zapytań trzeba się spodziewać tuż przed rozpoczęciem ŚDM i w trakcie ich trwania.
Na razie miasto oczekuje na zgłoszenia firm chętnych do współpracy w tym zakresie. W pierwszej kolejności prowadzone będą rozmowy dotyczące możliwości technicznych i propozycji funkcjonowania call-center, a także koniecznych do poniesienia kosztów. Dopiero po spotkaniach konsultacyjnych, które planowane są na pierwszą połowę września, urzędnicy przygotują warunki właściwego przetargu na utworzenie i obsługę call-center.
Światowe Dni Młodzieży odbędą się w Krakowie pod koniec lipca przyszłego roku. Wtedy pod Wawelem może się pojawić nawet 2 - 3 mln pielgrzymów chcących spotkać się z papieżem Franciszkiem.