Kolej ogłosiła przetarg na modernizację linii Szczecinek - Runowo. Koszt inwestycji - 177 mln zł. Dla mieszkańców Pojezierza Drawskiego i dla wojska linia 210 ma ogromne znaczenie.
Największa od lat inwestycja kolejowa w naszym regionie dotyczy remontu linii kolejowej nr 210 ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego przez Czaplinek, Złocieniec i Drawsko Pomorskie. PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły już przetarg na wykonanie prac.
Dzięki rewitalizacji trasy pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością 120 km/godz.. W tej chwili średnia prędkość, w zależności od odcinka trasy, waha się od 40 do 80 km/godz..
Czas podróży między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim skróci się o pół godziny tj. o jedną trzecią.
- W ramach inwestycji PLK wymienią tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowane zostaną 33 obiekty inżynieryjne na trasie, zrewitalizowane będą przejazdy kolejowo-drogowe. Na trasie Łubowo-Szczecinek przywrócony zostanie drugi tor. Poprawi się standard obsługi podróżnych poprzez modernizację 12 przystanków i stacji na trasie - powiedziała nam Ewa Symonowicz-Ginter z Biura Prasowego PKP PLK w Warszawie.
Jest to inwestycja o wartości 177 mln zł. Prace wykonane zostaną w latach 2017-2020.
Dla mieszkańców Pojezierza Drawskiego ta linia kolejowa ma ogromne znaczenie. Szyno-busami w kierunku Szczecina i z powrotem od lat jeżdżą studenci, uczniowie szkół średnich i pracownicy zakładów pracy. Ale linia 210 ma również strategiczne znaczenie dla wojska. W okresie ćwiczeń to właśnie koleją na poligon drawski jest transportowany ciężki sprzęt wojskowy. Zarówno z naszych jednostek, jak i sprzęt wojsk NATO, który dociera do Szczecina drogą morską. W ostatnich latach na poligonie drawskim poczyniono ogromne inwestycje w infrastrukturę. Piętą achillesową pozostawał transport sprzętu na poligon. Wprawdzie jakiś czas temu zmodernizowany został jeden tor na trasie z Drawska Pomorskiego do Runowa, ale to okazało się niewystarczające.
* * *
Rozkład jazdy w Głosie
11 grudnia w życie wchodzi nowy rozkład jazdy PKP. Pojawią się nowe połączenia z Kołobrzegu do Wrocławia, zniknąć ma pociąg TLK Słowiniec z Kołobrzegu do Warszawy, zamiast niego pojedzie pociąg TLK Pobrzeże Kołobrzeg - Kraków.
W czwartek 8 grudnia w Głosie Koszalińskim zamieścimy nowy rozkład jazdy dla stacji Koszalin i Białogard
W piątek 9 grudnia w naszych lokalnych tygodnikach Głosie Kołobrzegu i Głosie Szczecinka zamieścimy nowy rozkład jazdy dla stacji Kołobrzeg i Szczecinek.