Tak powstaje autostrada Wrocław - Berlin. Rzeka kruszonego betonu po rozbiórce [ZDJĘCIA]

Czytaj dalej
Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad / Kobylarnia
Jerzy Wójcik

Tak powstaje autostrada Wrocław - Berlin. Rzeka kruszonego betonu po rozbiórce [ZDJĘCIA]

Jerzy Wójcik

Trwają intensywne prace przy przebudowie drogi krajowej nr 18, czyli fragmentu trasy, która łączy Wrocław z Berlinem. Po zakończeniu prac droga będzie miała status autostrady i zapewni nam sprawny dojazd do niemieckiej stolicy. Zobaczcie jak przebiegają prace przy tej inwestycji.

Droga krajowa nr 18 łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie, skąd można jechać już niemieckimi autostradami do Berlina. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy jeszcze w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin – Wrocław.

[polecany]21973287[/polecany]

Autostrada Wrocław - Berlin - początki przygotowań do prac

Przypomnijmy, że w listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 roku.

Obecnie na 70 kilometrowym odcinku trasy od Olszyny (przejście graniczne w województwie lubuskim) do Golnic na Dolnym Śląsku, trwają prace, które mają na celu dostosowanie przyszłej do parametrów autostrady i obowiązujących standardów sieci drogowej Unii Europejskiej. Prace podzielono na 4 odcinki, 3 znajdują się w województwie lubuskim i jeden (liczący ponad 21 kilometrów) na Dolnym Śląsku.

Przebudowa drogi krajowej nr 18 do klasy autostrady A18 na terenie Dolnego Śląska: Golnice - granica województwa. Prace wykonywane podczas wakacji 2

Za prace na dolnośląskim odcinku odpowiada Kobylarnia SA jako lider konsorcjum.

Ta inwestycja stanowi drugi etap budowy autostrady A18. Pierwszym była wspomniana już budowa jezdni północnej w latach 2004-2006. W ramach prowadzonych teraz prac przewidziano rozbiórkę istniejącej nawierzchni betonowej jezdni południowej, jej poszerzenie i odtworzenie konstrukcji jezdni o nawierzchni z betonu cementowego. Co ważne, beton z rozbiórki również zostanie wykorzystany. Zostanie z niego zbudowana warstwa podbudowy betonowej.

Całość prac nad przebudową drogi krajowej nr 18 do autostrady A18 ma się zakończyć w 2023 roku.

[polecane]21973525,21975523,21974889,21968895,21952379,21961595;[/polecane]

Jerzy Wójcik

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.