Szymon Spandowski

Toruńscy drogowcy usankcjonowali swoimi znakami bezprawie - uznali społecznicy z Pieszego Torunia i złożyli skargę do wojewody

Samochody parkujące na chodniku przy Matejki  powinny zniknąć. Znikną jednak zezwalające na to znaki Fot. Szymon Spandowski Samochody parkujące na chodniku przy Matejki powinny zniknąć. Znikną jednak zezwalające na to znaki
Szymon Spandowski

Kiedy parkujące samochody zajmują chodniki, piesi schodzą na ulice. Poprawie bezpieczeństwa to nie służy, a tak dzieje się na przykład przy ulicy Matejki.

„W wyniku analizy zgromadzonej dokumentacji oraz oględzin przeprowadzonych przez przedstawicieli Wojewody Kujawsko-Pomorskiego ustalono iż wyznaczanie miejsc postojowych na wskazanych odcinkach ulic nie jest zgodne z przepisami prawa, tj. rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku"

- czytamy w piśmie z Urzędu Wojewódzkiego, które jest odpowiedzią na skargę, jaką złożył Paweł Gawiński, redaktor strony Pieszy Toruń.

Skarga dotyczyła parkowania przy ul. Matejki, Szumana i Uniwersyteckiej. W dwóch pierwszych przypadkach kierowcy parkują na chodnikach, nie zostawiając dla pieszych nawet półtora metra wolnej przestrzeni. Czasami zastawiają chodniki w całości i zdarza się, że piesi, szczególnie osoby z wózkami, muszą schodzić na jezdnię.

Samochody stały, czasami przyjeżdżała tam straż miejska i zostawiała mandaty. Później jednak drogowcy postawili znaki zezwalające na parkowanie, co społecznicy skupienie wokół Pieszego Torunia uznali za usankcjonowanie bezprawia.

Przy ulicy Uniwersyteckiej natomiast zastrzeżenia budziły miejsca dla niepełnosprawnych - zbyt szerokie, co znów powodowało problemy, szczególnie w sąsiedztwie przystanku autobusowego obok przychodni.

- Najpierw zwróciłem się z tymi uwagami do Miejskiego Zarządu Dróg, gdzie jednak usłyszałem, że wszystko jest w porządku - mówi Paweł Gawiński. - W związku z tym złożyłem skargę do wojewody.

Drogowcy powołali się na inny przepis - paragraf 44 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, a konkretnie na zapis o tym, że szerokość chodnika odsuniętego od jezdni lub szerokość samodzielnego ciągu pieszego nie powinna być mniejsza niż 1,5 m, a dopuszcza się miejscowe zmniejszenie szerokości chodnika do 1,0 m, jeżeli jest on przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszych.

Pozostało jeszcze 35% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Szymon Spandowski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.