Tunel średnicowy pod Łodzią wstrząśnie budynkami?

Czytaj dalej
Fot. Grzegorz Gałasiński
Marcin Bereszczynski

Tunel średnicowy pod Łodzią wstrząśnie budynkami?

Marcin Bereszczynski

Łódź będzie miała małe metro, czyli tunel kolejowy z dwoma przystankami: przy Manufakturze oraz u zbiegu ul. Zielonej i al. Kościuszki. Pierwsze pociągi powinny pojechać pod ziemią na początku 2022 roku

Tunel średnicowy połączy podziemny dworzec Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. W tunelu będą dwa przystanki. Dzięki temu będzie to małe metro, o którym mówiło się jeszcze przed wojną. Po otwarciu tunelu pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mają jeździć co 8 minut. Oprócz nich kursować będą pociągi regionalne i dalekobieżne. Tunel pozwoli pociągom szybciej przemknąć przez Łódź, a dodatkowo zapewni wylot z miasta we wszystkich kierunkach. Inwestycja cieszy, bo przejazd tunelem przez centrum będzie szybszy niż innymi środkami transportu. Z drugiej strony przedsięwzięcie niesie ryzyko pękania kamienic pod wpływem wstrząsów, które powstają podczas wiercenia tunelu. Fachowcy uspokajają, że gdyby ryzyko było poważne, nikt nie wyłożyłby 1,6 mld zł na budowę tunelu średnicowego.

Połączenie kolejowe Łodzi Fabrycznej z Łodzią Kaliską było planowane jeszcze przed II wojną światową. Dlaczego nie zostało zbudowane do tej pory? O tym przeczytasz w zamkniętej części artykułu

Pozostało jeszcze 89% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Marcin Bereszczynski

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.