UOKiK chce przypiłować pazurki nieuczciwym sprzedawcom prądu
Problem nieuczciwych sprzedawców prądu czy gazu nie znika. Na podpisanie nowej umowy, nie zawsze uczciwie, namawiani są ufni seniorzy. Potem skargi trafiają do UOKiK, URE i rzeczników konsumentów.
„Przedstawiciele firmy odwiedzając mnie w domu zaproponowali mi tańszą energię twierdząc, że (…) dostawca energii zostanie ten sam, tylko zmieni się cena na niższą” - to jeden z takich sygnałów.
„Miało być taniej, a jest 100 proc. drożej. Do tej pory rachunki za prąd były wysokości około 50-70 zł miesięcznie, a te z nowej firmy są po ponad 100 zł” - to fragment innej skargi.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce zmian w prawie, które zabezpieczą konsumentów przed nieuczciwymi działaniami.
O co dokładnie chodzi? Czytaj w pełnej wersji artykułu.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień