Obecnie produkowana generacja kompaktu marki Renault cieszy się coraz większym powodzeniem. Co jest w tym modelu na co warto zwrócić uwagę?
Nadwozie
Nowy megane ma w wyglądzie wszystko to, co ma jego rodzeństwo. Charakterystyczne lampy główne, duże logo na wlocie powietrza do komory silnika etc. Pięciodrzwiowe nadwozie jest stylistycznie spójne i może się podobać. Do tego takie dodatki, jak felgi...
Wnętrze
Spokojne, nieźle wykończone oraz funkcjonalne. Sporo praktycznych schowków. Gorzej z obsługą poprzez duży ekran na konsoli środkowej. Może po dłuższym okresie można się do tego przyzwyczaić. Nam tygodnia było za mało.
Silnik
Nasze średnie spalanie podczas jazd testowych wyniosło 7,4 l/100 km. Oczekiwaliśmy przynajmniej o pół litra niższego. Ten mały motor lubi wysokie obroty i nieskory jest do przyspieszeń wtedy, gdy kręci się poniżej 1500 obr./min. Należy o tym pamiętać przy wyprzedzaniu na szóstym biegu. Ogólnie jednak daje sobie całkiem nieźle radę.
Podsumowanie
Megane to przede wszystkim ładne auto. Poza tym sporo jest w nim miejsca w środku. Nie narzekaliśmy także na przestronność i dostęp do bagażnika.
Silnik, choć nominalnie z dużą mocą wymaga zdecydowanego traktowania, wówczas nie będziemy narzekać na jego temperament. Niestety wówczas ma też spory apetyt na paliwo. Obchodząc się z nim łagodnie może nie ruszymy spod świateł z piskiem opon, ale za to spalanie nie przekroczy 6 l/100 km.
Wersja Bose to przede wszystkim świetne nagłośnienie we wnętrzu. Ale czy warto za nią tyle płacić? Kto szuka tej klasy auta za rozsądne pieniądze to wybór najnowszego megane może być dobry, gdyż występuje w wielu wersjach.