Model ruchu, analiza parkowania, a także w jaki sposób uspokoić ruch oraz zwiększyć dostępność ulic w centrum dla komunikacji zbiorowej - to wszystko zostanie opracowane na zlecenie magistratu.
Opracowanie dotyczy ulic Piłsudskiego, alei Piastów, Krzywoustego, placu Zwycięstwa, Niepodległości i alei Jana Pawła II. Jest to związane z rewitalizacją alei Wojska Polskiego, ale w wariancie bez przywrócenia tramwaju.
Model ruchu ma uwzględnić zmiany spowodowane przebudową ul. Jagiellońskiej, powstanie podziemnego parkingu w kwartale 36, przebudowę ulic: Królowej Jadwigi, Małkowskiego, Księcia Bogusława X, Bohaterów Getta Warszawskiego i Ściegiennego. Model ma także wziąć pod uwagę przebudowę placu Zwycięstwa oraz powstanie przystanku tramwajowego na ul. Krzywoustego w pobliżu skrzyżowania z ulicą księcia Bogusława X. Zostaną także wykonane pomiary ruchu. W opracowaniu zamówionym przez miasto znajdzie się także analiza parkowania w Śródmieściu. W tym celu zostanie przeprowadzona inwentaryzacja miejsc postojowych nie tylko przy ulicach, ale również we wnętrzach kwartałów. Wykonawca opracowania policzy także faktycznie parkujące pojazdy.
Na zlecenie miasta ma także powstać koncepcja uspokojenia ruchu samochodowego w centrum. Jest tylko jeden problem. Do opracowania dokumentacji zgłosiły się trzy firmy. - Wszystkie przekroczyły zakładany budżet dla zadania. W związku z tym, przed podpisaniem umowy musimy uzyskać odpowiedź z ministerstwa akceptującą przekroczenie budżetu w tym elemencie projektu - wyjaśnia Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta Szczecina.
Projekt rewitalizacji alei Wojska Polskiego został wybrany w konkursie na „Modelową rewitalizację miast” i ma dotację ministerstwa rozwoju - 3 762 090 zł. Stąd konieczność zgody ministerstwa na zmiany.
Tymczasem do Urzędu Miasta wpłynęło 29 wniosków o dopuszczenie do udziału w „Konkursie na opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzeni publicznych w obszarze Alei Wojska Polskiego w Szczecinie”.