Firma InPost uruchomiła specjalistyczny Paczkomat® InPost Urząd24 w Toruniu. Pozwala on mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Takie rozwiązania sprawdziły się już w wielu innych miastach Polski.
Zobacz wideo: Spis powszechny w 2021 roku będzie możliwy online
Urzędowy sprawy przez Paczkomat InPost Urząd24 w Toruniu
Usługa InPost Urząd 24 jest dostępna w w kilkunastu miastach w kraju. W Toruniu specjalny Paczkomat stanął przed budynkiem Wydziału Obsługi Mieszkańców.
- InPost Urząd24 to nie tylko przyspieszenie procedur, wygoda i bezpieczeństwo dla mieszkańców oraz ułatwienie obsługi klientów dla urzędników. To nowy trend w relacjach na linii urząd – mieszkańcy, który doskonale sprawdza się w pandemii, ale pozostanie już na trwałe w ramach relacji z obywatelami. Efektywność tej usługi pokazuje, że także w przyszłości będzie ona coraz bardziej popularna. Coraz więcej miast i gmin poszukuje takich rozwiązań, dzięki czemu mogą także lepiej zarządzać sprawami urzędowymi i obniżać koszty działania – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
[polecane]21276819,21276865,21271665,21273789;1;Warto przeczytać[/polecane]
Paczkomat Urząd 24 w Toruniu. Jak skorzystać?
Dokumenty do Paczkomatu TOR25M Wały gen. Sikorskiego 25 można nadać z dowolnego Paczkomatu w Toruniu i okolicach, a informację o możliwości odbioru decyzji mieszkaniec otrzyma przez aplikację InPost, wiadomość email i/lub SMS.
- Trwająca już prawie rok pandemia Covid-19 sprawiła, że musieliśmy ograniczyć kontakty bezpośrednie. Możliwość załatwienia sprawy przez Paczkomat InPost Urząd24 daje szansę na szybkie i bezpieczne kontakty z Wydziałem Obsługi Mieszkańców. Zachęcam Państwa do korzystania z naszego Paczkomatu®! – apeluje prezydent Torunia Michał Zaleski.
Jakie sprawy można załatwić poprzez paczkomat?
Dotyczą one między innymi praw jazdy oraz rejestracji pojazdów.
Prawo jazdy:
- złożenie do depozytu dokumentu prawa jazdy;
- złożenie oryginałów badań lekarskich, psychologicznych i kursu reedukacyjnego;
- zgłoszenie rozpoczęcia kursu przez OSK;
- złożenie zaświadczenia o odbyciu kursu przez instruktorów.
- Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek za pośrednictwem paczkomatu, ale po odbiór decyzji oraz dokumentów musi stawić się osobiście: o wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK)
Rejestracja pojazdów:
- zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu (wniosek oraz opis załatwienia sprawy
- wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego utraty
- wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego w przypadku jego zniszczenia
- wyrobienie wtórnika karty pojazdu
- wyrobienie wtórnika tablic rejestracyjnych
- wyrobienie nalepki kontrolnej
- wyrobienie dodatkowej tablicy na bagażnik
- dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: HAK, L, GAZ, TAXI
Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek a decyzja zostanie wysłana przesyłką pocztową na adres wnioskodawcy:
- wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu (złomowanie)
- wyrejestrowanie pojazdu z powodu kradzieży
Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek za pośrednictwem paczkomatu, ale po odbiór decyzji oraz dokumentów musi stawić się osobiście:
- o zarejestrowanie pojazdu nowego
- o zarejestrowanie pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicy
- o rejestrację pojazdu używanego zakupionego w Polsce
- o rejestrację czasową pojazdu.