Volkswagen Poznań rozpoczął rozbudowę fabryki w Antoninku. Będą tu produkowane samochody nowej generacji

Czytaj dalej
Fot. Paweł F. Matysiak
Marta Danielewicz

Volkswagen Poznań rozpoczął rozbudowę fabryki w Antoninku. Będą tu produkowane samochody nowej generacji

Marta Danielewicz

W obecności zaproszonych gości, samorządowców, władz miasta i przedstawicieli kościoła wmurowano kamień węgielny pod budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym w zakładzie Volkswagen Poznań w Antoninku. Będą tu produkowane samochody nowej generacji.

Nie tak dawno Volkswagen Poznań świętował otwarcie ogromnej fabryki Craftera w Białężycach pod Wrześnią, która powstała w przeciągu 3,5 roku. Zarząd spółki jednak nie zwalnia tempa. Właśnie ruszyły prace budowlane pod kolejną dużą inwestycję, tym razem w stolicy Wielkopolski. Rozbudowa zakładu Volkswagen Poznań w Antoninku ma potrwać dwa lata. Inwestycja pochłonie prawie 50 mln euro. Produkcja samochodów ma ruszyć pełną parą już w 2020 roku.

W kamieniu węgielnym znalazł się także środowy numer "Głosu Wielkopolskiego". Całość została wmurowana pod rozbudowę fabryki Volkswagen
Paweł F. Matysiak W kamieniu węgielnym znalazł się także środowy numer "Głosu Wielkopolskiego". Całość została wmurowana pod rozbudowę fabryki Volkswagen Poznań w Antoninku,

- Skoro budowa Craftera we Wrześni dobiegła końca, koncentrujemy się teraz na zmianie otoczenia w Antoninku. Inwestycja rozpoczęła się już jakiś czas temu, wraz z przebudową drogi w Zielińcu, gdzie koniec prac przewidujemy już w lipcu tego roku. Terminarz mamy bardzo napięty - przyznaje Jens Ocksen, prezes Volkswagen Poznań.

Obecni na uroczystości: starosta poznański - Jan Grabkowski i wicemarszałek Wielkopolski - Wojciech Jankowiak - pogratulowali kolejnej inwestycji Volkswagen Poznań.

Nowe miejsca pracy
Inwestycja w Antoninku obejmuje budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym, która zostanie wyposażona w

W kamieniu węgielnym znalazł się także środowy numer "Głosu Wielkopolskiego". Całość została wmurowana pod rozbudowę fabryki Volkswagen
Paweł F. Matysiak

najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. W ramach prac przygotowawczych uporządkowano i zniwelowano 8 hektarów terenu, a dodatkowo nawieziono 60 tys. ton ziemi.

W dalszej części tekstu przeczytasz:

  • Jak rozbudowa fabryki wpłynie na zatrudnienie?
  • Dlaczego przeciw budowie protestowali mieszkańcy?
Pozostało jeszcze 73% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Marta Danielewicz

Zajmuję się głównie tematyką z zakresu ochrony środowiska, śledzę także rozwój lokalnego biznesu. Tropię afery toksyczne, bacznie obserwuję zmiany w świadomości i prawie dotyczące ochrony środowiska. Staram się rzetelnie i na bieżąco informować przed jakimi wyzwaniami stoimy w obliczu zmian klimatycznych, stepowienia Wielkopolski i suszy. Z kolei w biznesie podziwiam nowe rozwiązania technologiczne, kibicuję małym i dużym firmom, stosującym się do zasad CSR, piszę o prawach pracownika, a także o tych, którzy o nie walczą.
Prywatnie mam szczęście być właścicielką psa, który został interwencyjnie odebrany z pseudohodowli, lubię dobrą kuchnię, niskobudżetowe podróże po świecie, a także filmy animowane.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.