W tym tygodniu kontynuuję opowieść o historii białostockich tramwajów, które jako jedno z ważniejszych osiągnięć miasta, prezentował w 1897 r. w swoim albumie „Widoki miasta Białegostoku” Józef Sołowiejczyk.
Przypomnę, że inicjatywa budowy tramwajów konnych w mieście pojawiła się w połowie 1893 r., a ofertę złożył przedsiębiorca Lew Feldzer, pochodzący z Odessy bogaty przedsiębiorca budowlany. W 1893 r. miasto zawarło z nim umowę na budowę tramwajów oraz udzieliło mu koncesji na 40 lat. Do władz miasta trafiła jeszcze tego samego roku dokumentacja techniczna zawierająca projekt przebiegu linii oraz szczegółowy opis funkcjonowania tramwajów.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień