Paweł Kędzia

Wiosna przyszła pieszo. Lato przyjedzie rowerem?

Mimo braku systemu rowerowego wraz z pierwszymi promieniami słońca ulice zapełniły się rowerzystami Fot. Jacek Smarz Mimo braku systemu rowerowego wraz z pierwszymi promieniami słońca ulice zapełniły się rowerzystami
Paweł Kędzia

Toruński Rower Miejski wystartuje najprawdopodobniej dopiero w lipcu. Bardziej to wizerunkowy problem władz miasta niż mieszkańców, bo większość użytkowników TRM ma własne jednoślady i nadzwyczaj chętnie z nich korzysta.

Trwa przetarg na obsługę Toruńskiego Roweru Miejskiego. W listopadzie ubiegłego roku zakończyła się umowa z dotychczasowym operatorem. Cykliści narzekali na średniej jakości rowery, ale też utrzymanie systemu od 2014 r. kosztowało miasto zaledwie 1,1 mln złotych. Dla porównania, obecny kontrakt ma opiewać prawie na 7 mln złotych, więc trudno nie oczekiwać poprawy jakościowej. Niestety, nie zapowiada się, żeby system miejskich wypożyczalni miał ruszyć w najbliższym czasie.

Gdyby dzisiaj, 13 kwietnia, podpisać umowę, to firma miałaby czas do 27 czerwca na uruchomienie stacji rowerowych. A przecież nadal trwa procedura odwoławcza i urzędnicy zastanawiają się, co zrobić z orzeczeniem Krajowej Izby Odwoławczej, która uznała za zasadny wniosek jednego z uczestników przetargu. Konsorcjum Arkus & Romet Group i WiM System złożyło co prawda najtańszą ofertę, ale została ona odrzucona ze względów formalnych. W Miejskim Zarządzie Dróg, który prowadzi przetarg, zastanawiają się teraz, czy zgodnie z postanowieniem KIO ponownie rozpatrzyć oferty czy jednak odwołać się do sądu. - Co do roweru, czekamy na pisemne uzasadnienie z KIO. Jak się pojawi, od razu poinformujemy o decyzji - zapowiada Rafał Wiewiórski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. A czas leci...

Bez tandemu

W dodatku rower miejski nie będzie wyglądał tak, jak życzyliby sobie tego mieszkańcy. W badaniach przeprowadzonych podczas konsultacji w 2017 r. mieszkańcy wskazywali, że gdy idzie o rowery nietypowe, które mogłyby się pojawić we flocie TRM, to najchętniej korzystaliby z tandemów. I taki zapis pojawił się w pierwotnym przetargu na obsługę systemu. MZD zapowiadało wówczas, że flota miejskiego systemu w przyszłości będzie poszerzana o kolejne nietypowe rowery, np. cargo - ze skrzynią, elektryczne, dziecięce lub z fotelikami do przewożenia dzieci.

  • Co dalej z przetargiem na Toruński Rower Aglomeracyjny?
  • Gdzie powstaną nowe stacje TRA?

Przeczytasz w dalszej części artykułu

Pozostało jeszcze 65% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Paweł Kędzia

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.