Wybory parlamentarne 2019. Do wyborów pozostały niespełna trzy tygodnie. Politolodzy oceniają półmetek kampanii: zwrot ku internetowi
Według wielu osób przed nami najważniejsze wybory od 30 lat. Skoro tak, to i kampania wyborcza powinna być najciekawsza z dotychczasowych. Zapytaliśmy szczecińskich politologów, czy rzeczywiście tak jest.
Prof. Łukasz Tomczak z Uniwersytetu Szczecińskiego:
- Spór polityczny jest ostry i się utrzymuje, a nawet zaognia. Jednym z jego przykładów w trwającej kampanii jest niszczenie materiałów wyborczych, z czym mamy do czynienia także w Szczecinie. W poprzednich wyborach takie zjawisko było marginalne. Pamiętajmy, że kampania jest krótka. To, co do tej pory widzieliśmy, można nazwać jej początkiem. Teraz będziemy widzieć, jak kandydaci zabiegają o głosy wyborców. Proszę zwrócić uwagę, że zmniejsza się liczba billboardów, zwiększa się za to liczba mniejszych plakatów, Za chwilę zobaczymy również znacznie częstsze posługiwanie się ulotkami jako formą dotarcia do wyborcy. W tą stronę zmierzamy. Bezpośrednie dotarcie do wyborcy jest dla kandydatów o wiele ważniejsze. Z drugiej strony mamy kampanię w internecie. Internet zmienił wiele. Na portalach społecznościo-wych toczy się rywalizacja między kandydatami i zwolennikami kandydatów - mówi prof. Łukasz Tomczak.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień