Wyniki konsultacji dotyczących kodeksu reklamowego: reklamy tak, ale nie na torowiskach i zabytkach

Czytaj dalej
Matylda Witkowska

Wyniki konsultacji dotyczących kodeksu reklamowego: reklamy tak, ale nie na torowiskach i zabytkach

Matylda Witkowska

Łodzianom nie przeszkadzają reklamy jeśli nie wiszą w centrum miasta i nie świecą intensywnie. Znane są już wyniki konsultacji społecznych dotyczących nowego kodeksu reklamowego Łodzi.

W maju Biuro Architekta Miasta przeprowadziło konsultacje dotyczące kodeksu reklamowego. W konsultacjach zebrano ponad 200 głosów dotyczących reklam. Około 20 proc. glosujących związanych było z branżą reklamową, 6 proc. z organizacjami pozarządowymi.

Okazało się, że... łodzianie reklamy lubią. 67 proc. osób stwierdziło, że „reklamy naturalnie uzupełniają wygląd i estetykę miasta”. Aż 54 proc. chciałoby, żeby w Łodzi było więcej reklam, a 72 proc. zgodziłoby się na reklamę na własnym domu. Przeciwników jest sporo mniej. Tylko 19 proc. uważa, że przeszkadzają kierowcom, a 23 proc. uważa je za za duże.

Ale nie brakuje też uwag. Łodzianie zwracają uwagę, że brakuje tablic na drobne reklamy i ogłoszenia sąsiedzkie. Przeszkadzają im też reklamy w tzw. międzytorzu. Aż 73 proc. uczestników uważa, że jest ich za dużo. 67 proc. chce ograniczenia reklam na ogrodzeniach, a 55 proc. na przystankach. Krytykują też reklamy wyborcze.

Aż 72 proc. chce zakazu reklam na obiektach zabytkowych, za to ponad połowie nie przeszkadzałyby reklamy w parkach. Łodzian denerwują za to nośniki LED.

Wyniki konsultacji społecznych mają być wzięte pod  uwagę podczas tworzenia nowego kodeksu reklamowego

Pozostało jeszcze 63% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Matylda Witkowska

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.