Za 680 mln otworzą szerzej na świat nasz port [WIDEO]

Czytaj dalej
Fot. Sebastian Wołosz
Marek Rudnicki

Za 680 mln otworzą szerzej na świat nasz port [WIDEO]

Marek Rudnicki

Najważniejsza inwestycja kolejowa za 680 mln zł. Drugi tor do portu, modernizacja nabrzeży i przebudowa mostu nad Parnicą.

Każdy port, żeby mógł się rozwijać, musi mieć dobre połączenia z morzem, resztą kraju i Europą. Szczeciński do tej pory funkcjonował w układach powstałych tuż po wojnie. Teraz ma to się zmienić.

Wczoraj w Szczecinie Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało porozumienie na ponad 680 mln zł z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi na szereg inwestycji, które mają być zakończone do roku 2020. Mają objąć m.in. przebudowę mostów kolejowych nad Parnicą i drugiego, nad ulicą Gdańską. A ponadto modernizację całego portowego układu kolejowego. Most nad Parnicą jest jednotorowy i każda awaria powoduje, że przerwane zostają dostawy. Praktycznie więc musi być zbudowany nowy o dwóch torach.

- Przez całe lata zachodniopomorskie było zaniedbywane, gdy chodzi o inwestycje, które przyczyniałyby się do rozwoju województwa - mówi wiceminister Jerzy Kwiecień w Ministerstwie Rozwoju. - Teraz to nadrabiamy. A jest to bardzo istotne dla tego właśnie regionu, bo żaden bez dobrych połączeń komunikacyjnych, wodnych, lądowych i kolejowych nie ma na to szans. A to dopiero początek.

Towarzyszący mu Grzegorz Witkowski, wiceminister gospodarki morskiej nawiązał do ostatnich do słów i zdradził, że trwa już planowanie przebudowy mostu w Podjuchach, ale to w ramach udrożnienia Odry dla transportu. Dodał też: - Każda złotówka zainwestowana w gospodarkę zachodniopomorskiego przynosi stukrotny zysk. Już dziś przedstawiciele państw południowych pytają nas o możliwość skorzystania z polskich portów.

Joachim Brudziński, wicemarszałek sejmu zwrócił uwagę, że inwestycja w port, to jednocześnie inwestycja w europejskie drogi transportowe.

- Regionowi i Polsce potrzebne są połączenia z południem Europy - mówił. - Po ich zakończeniu będziemy mogli śmiało konkurować z portami Europy zachodniej, co przełoży się na poziom życia mieszkańców regionu.

Marek Rudnicki

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.