Zgubiłeś dowód osobisty albo ktoś Ci go ukradł? Już nie musisz tego zgłosić w urzędzie
Obecnie wystarczy tylko samo zgłoszenie na policji, by odpowiedni zapis o unieważnieniu dokumentu trafił do Rejestru Dowodów Osobistych. Zatem nie musimy się już fatygować do urzędu.
Od 4 marca jest łatwiej. - Jeśli zgłosimy kradzież dowodu na policji, informacja na ten temat od razu pojawia się w Rejestrze Dowodów Osobistych. A to oznacza, że nie musimy iść do urzędu. Urząd już wszystko wie. Mała zmiana, a cieszy. Już w pierwszym dniu działania nowego systemu policja unieważniła w ten sposób 28 dowodów - informują w biurze prasowym Ministerstwa Cyfryzacji.
Przed zmianą przepisów konieczne było osobne zgłoszenie utraty dokumentu w urzędzie. Można to było zrobić online za pośrednictwem usługi „Zgłoś utratę dowodu osobistego” lub osobiście w urzędzie.
O szczegółach czytaj w dalszej części artykułu.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień