Bydgoskie tramwaje na politycznych kołach

Czytaj dalej
Fot. Janusz Wojtowicz
WM

Bydgoskie tramwaje na politycznych kołach

WM

Przetarg przegrany w Warszawie przez bydgoską PESĘ na dostarczenie tramwajów ze sporu gospodarczego powoli zamienia się w konflikt polityczny.

Zamówienie Tramwajów Warszawskich dotyczyło w sumie ponad stu składów - chodzi o wozy poruszające się dwukierunkowo - tych miało być 85, jednokierunkowo - 18 sztuk ale długości w sumie 33 metrów, kolejnych dwadzieścia jednokierunkowych miało mieć długość 24 metrów. W przetargu zawarto także zapis, który w przyszłości miał zapewnić dostawy następnych 90 dwu- i jednokierunkowych składów.

Termin z głównego zamówienia wyłoniony w przetargu producent miał dostarczyć do końca października 2022 roku ew. opcjonalnie rok później.

Władze Warszawy wybrały opcję Hyundai Rotem Company z ceną 1,825 mld zł netto. Bydgoska PESA zaproponowała wyzsza cenę - 2,305 mld zł netto.

Z dalszej części artykułu dowiesz się: 

  • dlaczego PESA zdecydowała się złożyć odwołanie od wyników przetargu
  • dlaczego wygrana koreańskiej firmy w przetargu budzi takie negatywne emocje
Pozostało jeszcze 78% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
WM

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.