Czy północ Lubuskiego staje się komunikacyjną pustynią?

Czytaj dalej
Fot. Jarosław Miłkowski
Jarosław Miłkowski

Czy północ Lubuskiego staje się komunikacyjną pustynią?

Jarosław Miłkowski

Autobusami i pociągami jeździ się nam coraz gorzej. W ciągu niespełna dziesięciu lat liczba połączeń autobusowych skurczyła się o połowę, a pociągi pospieszne jadą od nas jedynie w kierunku Gdyni oraz Warszawy i Lubelszyzny.

- Pustynią komunikacyjną stajemy się jak najbardziej. Widać to nawet po połączeniach kolejowych – mówi Patryk Nisiewicz, gorzowianin, który studiuje transport na Politechnice Poznańskiej. – Kolej nie daje nam połączeń, które satysfakcjonowałyby gorzowian. Poza tym jeździ do nas gorszy tabor. Ludzie rezygnują z pociągów, bo muszą jeździć wagonami, które pamiętają dawne czasy – mówi ten miłośnik kolei.

CZYTAJ DALEJ:

Pozostało jeszcze 83% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Jarosław Miłkowski

Jestem dziennikarzem gorzowskiego działu miejskiego "Gazety Lubuskiej". Zajmuję się tym, co na co dzień dzieje się w Gorzowie - opisuję to, co dzieje się w magistracie, przyglądam się miejskim inwestycjom, jestem też blisko Czytelników. Często piszę teksty o problemach, z którymi mieszkańcy przychodzą do naszej redakcji w Gorzowie (Park 111, ul. Sikorskiego 111, II piętro). Poza tym bliskie mi są tematy związane z Kościołem. Od dzieciństwa jestem też miłośnikiem żużla, więc zajmuję się też tą dyscypliną sportu. Gdy żużlowcy rozgrywają sparingi, turnieje szkoleniowe a także jeżdżą w turniejach za granicą Polski, wybieram się tam z aparatem fotograficznym.

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

Anna Kubiak

PKS Gorzów sam jest sobie winien że tak dołuje.Przykład remontu estakady.Gorzowski PKS zażądał zbyt dużych stawek to kolej poszukała przewoźnika w innych częściach kraju.Komunikację zastępczą za pociągi pośpieszne obsługiwał PKS z Bydgoszczy a regionalne z Gryfic.Dziady chciały się dorobić i teraz bankrutują...

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.