We wtorek Pesa potwierdziła oficjalnym komunikatem wygraną w przetargu. Bydgoskie przedsiębiorstwo pokonało ukraińską firmę Elektrotrans.
„Komitet do spraw konkursu Przedsiębiorstwa Komunalnego Kijówpastrans ogłosił, że w rozstrzygniętym przetargu na dostawę 40. niskopodłogowych tramwajów najlepszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz wyprzedzając w punktacji ukraińską firmę Elektrontrans” - czytamy w komunikacie przedsiębiorstwa.
Umowa zakłada dostawę w 2017 roku do 40-stu nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Wartość zamówienia to ponad 50 milionów euro.
- To dla nas przede wszystkim wielka duma, ale i potwierdzenie dobrych opinii pasażerów i przewoźnika – tramwaje dostarczone do tej pory do Kijowa zostały dobrze przyjęte - mówi Dariusz Skotnicki, dyrektor marketingu Rynku Wschodniego bydgoskiej Pesy.
Serwis i montaż na Ukrainie
- Liczymy na dalszą, dobrą współpracę z władzami miasta. Naszym celem jest uruchomienia centrum serwisowo-montażowego w Kijowie. Rozmowy o długofalowych działaniach Pesy w Kijowie i na Ukrainie trwają - dodaje Dariusz Skotnicki.
Limuzyna na szynach
Niskopodłogowe tramwaje, które już wkrótce trafią do stolicy Ukrainy, to nowoczesne trójczłonowe pojazdy zbudowane z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych. Pojazd jest przeznaczony dla miejskiego ruchu pasażerskiego na torach o rozstawie 1524 mm.
Tramwaj ma nowoczesny wygląd nadwozia, wnętrza pojazdu oraz wyposażenie, które znacznie podnosi wygodę podróży pasażerów, a także komfort pracy motorniczego.
Niska podłoga w całym pojeździe znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie pasażerów oraz przemieszczanie się po jego wnętrzu.
Otwierana rampa oraz szerokie wejścia pozwalają na korzystanie z tramwaju przez osoby na wózkach inwalidzkich, wewnątrz jest specjalnie dla nich przeznaczone miejsce.
10 tramwajów już jeździ
Jak podaje firma, Pesa zamierza dalej rozwijać swoją obecność zarówno w sektorze kolejowych, jak i w transporcie miejskim na Ukrainie. Do tej pory przedsiębiorstwo eksportowało na ten rynek pojazdy spalinowe, a w ubiegłym roku przekazało dla Kijowa 10 pierwszych trzyczłonowych tramwajów z rodziny Fokstrot. Wartość tamtego kontraktu opiewała na sumę 11,5 mln euro.
Przypomnijmy, bydgoskie przedsiębiorstwo jest na rynkach niemieckim, włoskim, węgierskim, ukraińskim, litewskim, białoruskim i rosyjskim. Żaden inny polski producent nie może pochwalić się tyloma uzyskanymi homologacjami i dopuszczeniami na zagraniczne tory.